пʼятницю, 2 березня 2012 р.

Нагрудні знаки військових частин, що базувалися на території Закарпаття у "радянську добу"

2011 рік - пам'ятний знак, присвячений 70-річчю 149-го гвардійського Червонопрапорного ордена Червоної Зірки Ченстоховського мотострілецького полку. Випущений в 3-х варіантах:
- Лиття, матеріали нейзильбер і латунь, ювелірна емаль;
- Лиття, матеріали нейзильбер і латунь в позолоті і срібленні, ювелірна емаль;
- Штамп, матеріал мельхіор, двокомпонентна холодна емаль. Всі знаки номерні.
149-й гвардійський мотострілковий полк – після 2-ї Світової війни, на початку 1955 року, 13-та гвардійська механізована дивізія, до складу якої входив цей полк, була виведена з Угорщини у Прикарпатський військовий округ для розформування. На той час у складі 38-й армії Прикарпатського військового округу на Закарпатті базувалася 53-тя стрілецька дивізія (колишня 318-та стрілецька дивізія). 9 вересня 1955 року 53-тя  стрілецька дивізія була переформована в 39-у механізовану дивізію. До 16 листопада 1955 року (дата офіційного розформування 13-ї гвардійської механізованої дивізії) 39-а та 13-а дивізії  були об'єднані в 39-ю гвардійську механізовану  дивізію. При цьому номери частин залишилися від 39-ї механізованої дивізії, а регалії від 13-ї гвардійської механізованої дивізії. 149-й механізований полк 39-ї механізованої дивізії в місті Мукачево Закарпатської області прийняв регалії 45-го гвардійського механізованого Ченстоховського ордена Червоної Зірки полку.

У 1956 році 39-я гвардійська механізована дивізія була введена в Угорщину. 15 грудня 1956 39-та дивізія була переформована в 21-шу гвардійську танкову дивізію (1-го формування). 149-й гвардійський механізований полк 39-ї гвардійської механізованої дивізії був переданий до складу 128-ї гвардійської мотострілецької дивізії (15 листопада 1955 128-я гв.сд перейшла на штат 128-й гв.сд) як 149-й гвардійський мотострілецький полк з розташуванням  у місті Мукачево. У 1968 році 128-я гв.мсд вводилася в Чехословаччину. У грудні 1979 року 149-й гвардійський механізований полк був піднятий по тривозі і переданий в розпорядження командувача військами Червонопрапорного Туркестанського військового округу, де увійшов до складу 201-ї мотострілецької Гатчинської Червонопрапорної дивізії. У складі дивізії полк увійшов до Афганістану в кінці січня 1980 року.

 
1 липня 2011 року виповнилось 70 років від дня створення 1-ї окремої гвардійської залізничної бригади, наступником бойових традицій якої є 1-й гвардійський об’єднаний Варшавський ордена Кутузова загін Державної спеціальної служби транспорту Міністерства інфраструктури України.
Фахівці  бригади внесли  вагомий  внесок у  розвиток  транспортної  мережі  Закарпаття.  З  1945 по 1991 роки частини бригади поклали 2200 км залізничних шляхів, електрифікували  1030 км ліній, побудували 1312 штучних споруди, 144 вокзали, 2950 км повітряних і 2700 км кабельних ліній. Серед них друга колія дороги Львів — Стрий — Чоп (214 км). Бригадою спільно з частинами 8 ождбр була збудована нова залізнична гілка Держкордон – Ужгород-2 – Батьово.
 У 1998-2000 роках  військовослужбовці  брали участь  у  ліквідації  наслідків  повені  в  Закарпатті,  відновленні  розмитих  колій  та пошкоджених мостів.  Військовослужбовці бригади брали участь у будівництві вокзалу в Ужгороді, у березні 2006 року відновлювали залізничний міст через ріку Тису, зруйнований повінню, та нарощували дамбу в місті Чоп, довжина якої сягає понад 4,5 кілометри.
Штаб 1-ї окремої гвардійської Варшавської ордена Кутузова залізничної бригади (в/ч 33138) знаходився у Львові, до її складу входив серед інших і 458-й окремий шляховий залізничний батальйон  (в/ч 89348 (Ужгород). У Чопі базувався 18-й окремий мостовий батальйон (в/ч 26793 нині це 18-й окремий мостовий загін - в/ч Т0300).

Немає коментарів:

Дописати коментар